dilluns, 27 d’abril del 2015

Impressions al llarg del practicum

Al llarg del practicum crec que estic fent una bona feina, per una banda crec que estic treballant bé pel que respecta a l'elaboració de material, però per altra m'està costant més el fet d'anar aportant al blog ja que el crear el nou material m'està portant moltes hores de feina.
Tot i això, crec que la tutora de les pràctiques m'està guiant molt bé per a poder fer uns materials acurats per a poder intervenir i així tenir l'oportunitat de veure diferents casos amb necessitats diverses i per tant haver de pensar material adaptat per aquestes. 

Crec que estic aconsseguint els objectius que m'he proposat: veure diferents casos i poder crear material adequat per aquest, el qual pugui ser útil per als professionals del centre en posteriors ocasions. 

Si que he hagut de modificar el format d'algunes activitats ja que l'haver de tenir tant material divers al centre, no pot ser que els materials ocupin molt espai. Aleshores quan jo pretenia fer el material molt visual, em passava de gran. Així com també a vegades he hagut de fer el material tant amb lletra de pal com amb lletra lligada, ja que d'aquesta manera pot ser utilitzat per nens que encara no llegeixen amb lletra lligada o nens que si, que estan començant a fer-ho. 

A mi el que principalment m'interessava era veure casos de dislèxia, TEA, TDAH i poder fer alguns materials per a la intervenció. 
M'he centrat potser més en activitats de lectura, comprensió lectora...ja que els puc utilitzar tant en casos que tinguin dificultats amb la lecto-escriptura com amb altres casos de TDAH els quals sovint també presenten dificultats en aquests aspectes. 
De materials per a TEA, són els que menys he elaborat ja que la seva posada en pràctica no sabem si serà possible ja que depèn de si l'alumne vol que ho faci la tutora i així jo poder veure el funcionament dels materials o bé si tinc la oportunitat de posar-los jo mateix en pràctica.

La tutora també m'ha proposat de que els caps de setmana pugui veure un grup d'habilitats socials que es fa amb alumnes adolescents i alumnes de primària (cada grup ho fa cada 15 dies) i així també podré veure com organitza la sessió i com responen els alumnes. 

Ara com que ja tinc els materials apunt, aquesta setmana amb la tutora decidirem quins materials utilitzar en cada un dels usuaris i els objectius que treballarem amb cada un d'aquests. Primerament li faré una proposta i després conjuntament debatrem si és adequat i que es pot millorar. 

Un cop tingui les sessions planificades la seguent setmana la tutora farà ús dels materials perque jo vegi com els utilitza i com responen els usuaris. Posteriorment jo portaré a terme les intervencions i valoraré com ha estat la posada en practica dels materials i quina resposta he obtingut per part dels usuaris i el feedback dels professionals.
Amb això, espero poder fer reflexions sobre tot el procés de pràctiques d'aquest any i sobre el treball del psicopedagog sobre aquest àmbit. 



1 comentari:

  1. Hola Judit,

    Felicitats pel pràcticum que estàs fent, potser algunes entrades són excessivament llargues, hauries esquematitzar una mica més, sobretot quan aportes informació teòrica. Les reflexions que has realitzat en aquesta entrades són molt interessants.

    Una abraçada

    ResponElimina