dissabte, 9 de maig del 2015

Impressions abans de la intervenció

Bé, està arribant l'hora de la posada en pràctica de tota la feina realitzada al llarg dels mesos de pràctiques. Per la realització i culminació d'aquest treball he anat seguint diferents fases: en el pràcticum I vaig poder fer una aproximació al centre i veure com treballaven els professionals d'aquest i alhora veure els materials que utilitzaven, el tipus d'usuaris, les necessitats, els objectius a treballar...
A partir d'això, al llarg del segon pràcticum, he tingut en compte tot el que he observat al llarg dels mesos tal i com també les orientacions dels professionals i la recollida de dades dels diferents usuaris amb els quals intervindré.
A partir de tota la informació i els casos que he vist, amb la psicopedagoga vam creure interessant poder veure diferents tipus de casos TDAH, TEA i dislèxia, i elaborar material adaptat per a 6 usuaris diferents. Així, jo tindria la oportunitat de veure com abordar les diferents necessitats que presenten i alhora crear un material útil per a treballar amb els usuaris i que en el futur també els sigui d'utilitat al centre. 
Crec que per a mi ha estat molt enriquidor que se'm oferís la possibilitat de veure diferents casos i no només centrar-me en unes necessitats específiques, com per exemple que només m'hagués centrat en la dislèxia.
A principis d'any, amb la psicopedagoga, fam fer una llista dels casos en els que seria interessant treballar i amb les dades i informació de cada un, he anat elaborant el material al larg del semestre. 
Ara, aquesta setmana ja li proposaré a la tutora els materials a fer servir en cada un dels usuaris, la distribució de la sessió, els objectius a treballar; i li si sembla correcte, com que ja he vist com utilitzaven els materials que he creat amb diferents alumnes, ja podré començar a fer les intervencions.

Crec que amb les suggerències i les necessitats que m'han comentat les professionals del centre, he anat elaborant un material adequat i divers per poder atendre les necessitats dels usuaris que hem acordat fer la intervenció. Crec que són materials força visuals, atractius i adaptats a la intervenció psicipedagògica.

He de dir que amb un dels alumnes amb TEA, és difícil que hi pugui fer la intervenció degut a les seves característiques personals, ja que quan hi sóc jo es cohibeix més i com que no em té confiança tant pot ser que reaccionés bé com que es tanqués en banda. Per això, hem cregut que seria oportú que en fés únicament la observació de com utilitzen els materials amb ell, però amb un professional del centre. 

Per últim, em queda donar les gràcies a la tutora de les pràctiques, al centre que m'ha brindat l'oportunitat d'estar amb ells al llarg d'aquests mesos ensenyant-me materials, explicant-me casos, maneres d'intervenir... Així com també agraïr als usuaris i als pares del centre per poder estar d'observadora i portar a terme una intervenció. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada