diumenge, 24 de maig del 2015

Reflexions després de la intervenció

Després de poder viure aquesta experiència professional real en un àmbit de pràctiques durant els estudis universitaris m’ha ajudat a potenciar i ampliar el meu coneixement com a futura psicopedagoga. El fet de poder veure diverses realitats i les diferents maneres d’actuació dels psicopedagogs en els casos, fa que et posis en la situació i poder reflexionar sobre el perquè s’actua d’una determinada manera, veure què és més adequat, els objectius que es marquen i els materials a utilitzar...

He pogut veure les característiques que determinen la pràctica professional dels psicopedagogs en els diferents problemes que s’enfronten, àmbits, situacions..
He pogut observar també que realment és necessari donar respostes a la mida de cada un dels usuaris ja sigui per les característiques personals, familiars, escolars, socials...tots són diferents i per tant no es pot tractar una mateixa problemàtica d’igual manera.
Aquí doncs es reflecteix la vertadera inclusió educativa i igualtat d’oportunitats per millorar el seu procés educatiu tenint en compte les característiques individuals., sempre des de la perspectiva cooperativa entre tots els agents implicats.

Considero que realitzar el pràcticum m’ha donat l’oportunitat d’adquirir noves competències i habilitats per treballar en l’àmbit del disseny i desenvolupament de recursos i material educatiu per la intervenció psicopedagògica i alhora he pogut participar i aprendre en un context real d’intervenció.
La meva situació inicial de la intervenció ha evolucionat al llarg de les pràctiques, ja que en un primer moment volia elaborar material educatiu només per a alumnes amb dislèxia, però la psicopedagoga em va recomanar que si volia veure més diversitat de casos, era millor que plantegés diferents materials per a tres tipus de problemàtiques més comuns en el centre: TDAH, dislèxia i TEA. I la veritat és que això m’ha permès veure diferents casos, i pensar materials per a treballar amb cada un dels casos que vam triar amb la psicopedagoga.  He après molt sobre els aspectes més rellevants a tenir en compte a l’hora d’adaptar els diferents materials a les necessitats dels usuaris.

Una de les dificultats que m’he trobat a l’hora de portar a terme el Pla de treball del projecte ha estat la temporalització, ja que he hagut de dedicar moltes més hores de les programades per elaborar els diferents materials educatius, tractant-se de diferents trastorns. Un altre dificultat que he trobat, ha estat el temps per a reunir-me amb la tutora del centre per tal de planificar les diferents sessions ja que durant les sessions amb els alumnes no podíem parlar de que faríem, jo també treballo, i les hores que ella disposava per poder parlar de la intervenció eren poques ja que a la tarda coincidia que sempre tenia sessions amb els usuaris. Malgrat això, hem pogut anar trobant estonetes per realitzar tasques de planificació, documentació dels casos, detecció de necessitats, plantejament d’objectius, millora de materials...

Per part del centre, sempre m’han fet sentir mol còmode i com a casa ja que m’han explicat sempre els casos i m’han donat informació i consells per poder portar a terme la meva pràctica el millor possible. Tot han estat facilitats, i m’agradaria agrair al centre tot el que han fet per a mi al llarg de la meva estada de pràctiques a tots els professionals que han fet possible que el meu projecte s’hagi portat a la pràctica tot col·laborant-hi de forma activa.

El que més em satisfà és que tots els materials que he creat podran servir per a la intervenció dels professionals del centre en futures intervencions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada