dissabte, 4 d’octubre del 2014

PRIMER CONTACTE AMB EL CENTRE

A finals de juny ja tenia molt clar on volia fer les pràctiques ja que a l'escola on treballo me'n havíen parlat molt bé. Per això, de seguida em vaig posar en contacte amb la coordinadora del centre i vam acordar de veure'ns uns dies un cop se'm hagués aprovat fer les pràctiques en el centre.

En la primera trobada que vàrem tenir em va explicar una mica el què fan al centre, les persones que hi intervenen, diferents casos que podré observar i altres en que és millor que estigui a l'aula del costat per no distorsionar...

També em va ensenyar molts dels recursos i materials com: jocs, targetes, material teacch i altres, que fan servir amb els alumnes segons la necessitat que presenten. Tenen infinitat de material fet i adaptat segons les característiques de l'alumnat. Per exemple si a un alumne li encanta el doraemon, perquè se senti motivat de fer alguna de les tasques que té pensades la psicopedagoga, doncs aquesta prepara les activitats amb un suport atractiu i motivador per l'alumne en el qual hi hagi el doraemon.

Mentre faig la observació és important que no em quedi palplantada mirant a l'alumne ja que és una mica incòmode i em poso en un racó fent algunes feines d'elaboració de materials que em poden anar bé de cara a la posada en pràctica en el pràcticum II.

Vam acordar els horaris i també vam parlar de que prefereia veure diferents casos: dislèxia, autisme, TDAH...per poder veure diferents intervencions i no centrar-me només en un.

El mateix dia vam tenir una conversa referent al per què havia escollit estudiar psicopedagogia, i li vaig respondre que ho vaig començar per tenir més eines a l'aula però malgrat haver cursat els estudis li vaig transmetre a la cordinadora les pors que tinc: de no estar a l'altura, de no tenir els coneixments necessaris, de no tenir prou criteri o prou preparació per poder afrontar les situacions que planteji abordar en el practicum dos. En definitiva que encara no em sento preparada ni amb les eines suficients perquè si el dia de de demà volgués treballar en un centre psicopedagògic pogués fer la meva feina amb eficiència. La tutora em va contestar que era normal, que una cosa és aprendre la teòrica i l'altra aplicar-la i que això en totes les feines passa. Per això,  em va dir que si tenia qualsevol dubte de qualsevol cosa que no dubtés en demanar-li ja que així és com s'apren.

Per tant, la meva participació en aquest procés serà d'observació i seguiment, participació puntual supervisada, i elaboració d'alguns materials pensant amb els casos que vagi veient.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada