dissabte, 8 de novembre del 2014

SETMANA 6

SETMANA 6


Nen O: Avui la mestra ha utilitzat algunes de les targetes de comprensió lectora que estic creant per a la meva actuació al llarg del pràcticum II. Aquestes targetes estan dividides en 3 nivells de dificultat. el primer nivell és el verd, el més fàcil (la targeta consta d'una historieta molt curta d'un paràgraf). A darrere hi ha 6 preguntes referent a la comprensió el text llegit. Si l'alumne fa més del 50% de les preguntes bé, supera la targeta. Un cop superades les targetes més fàcils (verdes), es passa de nivell. Si supera el verd es passa al blau, i si es supera el blau es passa al vermell que és el que té més dificultat amb històries més llargues. Amb aquest joc es poden treballar moltes coses: 
comprensió de paraules, frases simples, comprensió del text...de manera gradual en funció de les necessitats del nen. 



Nena M: Amb un joc d'encaixos treballa i fa memòria de l'abecedari havent de construir la forma d'una serp. 

Amb el mateix joc, la mestra li fa tancar els ulls i amb el dit assenyalar una lletra. Aleshores amb la lletra que li ha sortit ha de construir una frase en que la primera paraula comenci per la lletra assenyalada. 

Després, fa el mateix però ella ha de pensar 5 paraules amb la lletra que li ha sortit.

Observo que la nena pensa alguns exemples i fa alguns errors com els següents: 

-Ha de pensar una paraula que comenci per la lletra S, i diu "STISORES" es menja la primera lletra.

A continuació la mestra li lletreja una paraula d'unes imatges que té en unes targetes i ella ha d'endevinar de quina paraula es tracta. Després es canvien els papers i ho fan al revés. 


Aquesta setmana a l'escola ens han vingut a paralar del PROJECTE BINDING (adreçat a les dificultats d'aprenentatge sobretot en el cas de la lectura), i m'ha semblat interessant de penjar-ho al blog perquè hi pogueu fer una ullada, inclús podeu contactar amb les persones que porten el projecte i que us vinguin a fer una xerrada a l'escola. Jo ho he trobat molt interessant!

El projecte Binding és una iniciativa nascuda a la Universitat de Barcelona de caràcter multidisciplinar que agrupa actualment a 15 universitats i centres de recerca d'arreu del món








La metodologia Binding


El projecte Binding aglutina els esforços d'universitats i centres de recerca, investigadors, mestres, professionals clínics i gestors de polítiques educatives. 

L'objectiu és unir forces en recerca i desenvolupament per tal d'entendre què podem fer per millorar l'habilitat lectora, les matemàtiques, la comprensió i la expressió tan oral com escrita. Els estudis actuals mostren que podem millorar el rendiment de tots els nens i molt, sense invertir més recursos que els que hi ha ara.

Amb el treball conjunt de tots els investigadors del projecte hem aconseguit crear una metodologia que incorpora tot allò que s'ha demostrat científicament que és el que millor funciona per aconseguir aquests objectius.


Cap nen enrere!


La metodologia Binding dedica especial atenció als nens que tenen dificultats d'aprenentatge sobretot en el cas de la lectura (dislèxia i dificultats de comprensió) 

Els estudis que hem realitzat en les diferents seus del projecte Binding arreu del món, ens permeten garantir que en més del 90% dels casos, els nens que treballen amb aquesta metodologia superen les seves dificultats arribant a tenir rendiments que els situen a la mitjana de la seva edat. 

El temps de la intervenció es situa entre els tres mesos i els cinc mesos en el 70% dels casos. 
Contactes:

Els logopedes, psicòlegs clínics i altres professionals interessats en la metodologia poden contactar ambcentres.binding@gmail.com.

Les famílies interessades en contactar amb el nostre projecte poden dirigir-se a
projecte.binding@gmail.com

Les escoles interessades en contactar amb el nostre projecte poden dirigir-se a
 escoles.binding@gmail.com.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada