Aquesta setmana...
NEN GU.
Avui és el primer dia que he vist en GU. És un nen que està diagnosticat de TEA (Transtorns espectre autista). Amb la psicòloga treballen amb uns contes de les emocions. "Las emociones de Félix".
He anat observant que tenia molt poca comunicació i la mestra li demanava una cosa i ell en contestava una de completament diferent. També li costava expressar-se i saber el queè volia dir. No tenia coherencia el que se li demanava amb el que ell responia. A més, quan la mestra treballava amb ell l'havia de tenir assegut a la falda ja que es distreia amb qualsevol cosa, sense posar atenció en cap cosa de les que li deia la mestra.
NENA C. Aquesta nena, també és la primera vegada que he pogut estar amb ella en una sessió. La nena és estrangera i acudeix al centre per una beca que li ha concedit educació. Aquesta nena presenta molts problemes de comprensió lectora, li costa també concentrar-se i he pogut veure que té poca memòria immediata MCT. Qualsevol estímul la distreu, i quan la mestra li demana alguna cosa referent al treball que estan fent, contesta el primer que se li acudeix, prova a veure si encerta. Durant la sessió fan alguns exercicis de lectura eficaç de l'edu 365. Ha de posar els números per l'ordre com li surten, però ella no entén la consigna i ho fa com li sembla. Aleshores, com que la mestra veu que no reten els números, li dicta i li fa repetir a veure si se'n recorda si ho fa d'aquesta manera.
Després també han fet una comprensió lectora d'unes targetes, han començat pel nivell més fàcil però de les preguntes que se li demanen no recorda i no comprèn el què ha llegit. Aleshores, com que la mestra veu que no ho ha entès, llegeixen frase per frase i contesten les preguntes a mida que va avançant en el text. La mestra li ha de donar moltes pistes per a respondre correctament.
NEN P.
És un nen de primer de primària que fins aleshores no se'l entenia quan parlava. No pronunciava i enganxava les paraules. Costava molt entendre'l, però ara mica mica va parlant més a poc a poc i pronuncia millor. Tot i així, encara a vegades s'envela i no s'entén.
Amb la mestra fan la lectura d'unes paraules i el nen a través de picar-les síl·labes amb les mans, les ha de separar correctament, fent el mateix número de picades de mans. El que li costa més és quan es tracta d'un monosíl·lab. Pica més vegades de les síl·labes que té. Abans era impensable que ho fes bé, però mica mica va separant les síl·labes millor, i va sent conscient de la separació de les paraules.
Després la mestra li escriu una lletra a l'esquena i l'ha de plasmar en el paper.
Té força dificultats d'orientació espaial, i confón lletres, escriu números capgirats...Per això amb la mestra han provat de fer un dibuix de simetria.
No te patrons de coordinació psicomotriu i el pròxim dia veuré uns exercicis físics que li fa per a millorar-ho.
*Aquesta setmana hem parlat una mica dels materials en els que estic treballant i n'estem pensant alguns més, enfocats a la meva intervenció. Al parlar, la directora m'ha comentat que ella i la psicòloga aniran a un curset sobre el mètode ABA, dirigit a nens amb TEA, el qual pretén incidir en la modificació de la conducta i el hàbits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada